آی کیو هایی در حد سس مایونز***فرزاد

آی کیو هایی در حد سس مایونز

وبلاگ آی کیو هایی در حد سس مایونز با هدف خاصی در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت 1384 شروع به کار کرده.

نویسنده که خودش رو با تاکیید لازم دانشجو نما معرفی کرده, دانشجوی رشته زمین شناسی در دانشگاه آزاد بندر عباس هست.

هدف نویسنده از تاسیس وبلاگ(طبق پست اول) اثبات مفید بودن درس و دانشگاه در زندگی آینده است.

از همون روز اول و از همون پست اول شاهد نکات طنز در تمامی پست های دانشجو نما هستیم.

در ابتدا وبلاگ دارای هیچ سبک خاصی نیست اما تعامل نویسنده با دیگران باعث ارتقاء سطح فکری در این زمینه میشه و وبلاگ کم کم دارای سبک میشه.

آخر عنوان هر پست "نامه" اضافه میشه که علاقه زیاد نویسنده رو به حکایت و مکتوب نشون میده.

پست ها کم کم از حالت طولانی به کوتاه تغییر پیدا میکنن طوری که پست های 100 خطی تبدیل میشه به 4 یا 5 خط ناکامل !

پست های اولیه از یک طنز مبتدی بهره می برن اما ما میتونیم در بعضی از پست های آخر واقعا یک طنز کاملو ببینیم.(پیشرفت دانشجو نما قابل تحسینه)

تعداد نظرات محدود وبلاگ نشان از این داره که وبلاگ مخاطب های خاص خودش رو داره و دانشجو نما اهل وبگردی نیست و صرفا برای خودش مینویسه.(هر چند که نظرات خیلی بهش دلگرمی میده)

دانشجو نما از نوشته های پیشین خودش با عنوان ::توهم:: یاد میکنه.(دقیقا نتونستم بفهمم چرا؟!!!)

::یه مشت آدم بیکار:: عنوان لینک دوستان این وبلاگ هست. این یعنی دانشجو نما خودش رو در واقع یک آدم بیکار میبینه و نگاهش به اطراف و اطرافیانش هم همین طوره.(طنز اجتماعی)

آمار ترافیک وبلاگ با عنوان ::بترکه چشم حسود:: مشخص شده !معلومه که دانشجو نما علاقه شدیدی به بالا رفتن ترافیک سایت داره اما این با سه خط بالا تر (تعداد نظرات) در تناقض هست.که خوب نیست. فکر میکنم به ترافیک بالا علاقه داره اما برای اینکار وقت نمیزاره!

من به نگارش دانشجو نما نمره ۶.۵ میدم.

به نظر من قالب وبلاگ هیچ مناسبتی با موضوع ارائه شده نداره  ۰

دانشجو نما تقریبا هر وقت که حرفی برای گفتن داشته باشه وبلاگش رو بروز میکنه. ۸

و در کل من به این وبلاگ نمره ۵ میدم.


+ برای جلوگیری از طولانی شدن پست از گفتن نکات قابل توجهی که دوستان دیگه گفتن خودداری کردم.

+ یادم رفت اینو بگم که وبلاگ آی کیو هایی در حد سس مایونز به مرور زمان از هدف خودش فاصله گرفته و حالا بدون هدف مشخصی به کارش ادامه میده.

+ میخواستم کارمو با وبلاگ بعدی شروع کنم اما مث اینکه قسمت نبود


.The Ancestor to Every Action Is a Thought

 

گزیده ی نظرات (۴)

با سلام به همه ی عزیزان بازدید کننده

و تشکر ویژه از دوستانی که با نظرات خودشون ما رو همراهی کردند

باید عرض کنم که وبلاگ آی کیو هایی در حد سس مایونز آخرین روزهای بررسی شو می گذرونه

از اعضایی که نقدی راجع به این وبلاگ ارائه ندادند خواهشمندیم سریعتر اقدام کنند.

روش انتخاب وبلاگ بعدی برای بررسی:

دوستان زیادی وبلاگهاشون رو برای بررسی به ما سپرده اند

از بین آنها تعدادی معرفی خواهند شد

و باز این شمایید که انتخاب می کنید کدام وبلاگ موضوع بررسی آینده ی ما باشه.

 

 

گزیده ی نظرات در مورد وبلاگ مورد بحث و ... :

سرخ

سلام. من افتخار می کنم که اسمم رو توی پست وبلاگ شما می بینم. امیدوارم که نقد بعدی من باشم. اما اگر هم نبودم همین اندازه که ارزش گذاشتی و منو تو اسامی نوشتی لطف بزرگی کردی.

 
 سلام

هی منم بازی!!

من عاشق نقد شدنم!

خیلی خوشم می آد...

اگه ممکنه منم نقد کنید!

اگرم ممکن نیست که هیچی!

خوشحالم می کنید اگه وقتی من و وبلاگم و مورد نقد قرار بدادید بهم خبر بدید تا بدونم وبلاگم چه جوری استش!

قربانت یک آدم اینجوری!
 
 در مورد وبلاگ سس مایونز
نوع نگارش :۱۰
قالب:۰
فعال بودن:۵
حال و هوا:۹
 
سلام ...
ایده کهنه ای دارین ... اما هیچکس جزات نکرده بود اجراش کنه ... اراده شما در این کار واقعا تحسین برانگیزه ...
 
۱- ۶ از ۱۰
۲- ۵ از ۱۰
۳- ۸ از ۱۰
۴-۷ از ۱۰

دانشجونما - مدیر وبلاگ مورد بحث
 ۱ . قربونه شما
    خواهش میکنم
    دبگه اینجورام که میفرمایید نیست ..
    چوبکاری می فرمایید !

۲ . خیلی ممنون از توجه شما به وبلاگ من.
همینکه نوشته هام شما رو یاد شل سیلوراستاین انداخته برای من مایه ی خوشحالیه... چرا که چه کسی از اون بهتر ؟
راستش خودم هم هرازگاهی رد پای عمو شلبی رو تو نوشته هام میبینم
ولی هیچوقت قصد تقلید یا کژپی برداری نداشتم و ندارم .
باز هم ممنون از توجهتون .

مرجان

۱ . میتونم بگم نویسنده این وبلاگ ، خیلی خلاصه توی ۲ یا ۳ جمله یه دنیا حرف میزنه ... من از خوندن اینجور وبلاگهایی خیلی لذت میبرم

۲ .  پستهایی که مطالبشون کوتاهه ، به بیننده مجال بیشتری که نظرشو بگه ... متاسفانه پستهایی که بلند هستن ، بیننده ممکنه یک یا دو پاراگراف رو فقط بخونه و نظراتش فقط به همین یک پاراگراف و دو پاراگراف محدود میشه

رویای خاکستری

سلام. امیدوارم که حالتون خوب باشد و در هر کجا که هستید ٬ شاد و سر بلند و پیروز باشید.
ممنونم از اینکه به من سر زدید .
شما رو با افتخار لینک کردم. امیدوارم همکاری خوبی با شما داشته باشم
موفق باشید

آرش

موضوع خوبی رو در پیش گرفتین...
موفق باشید...!

سپهر مینو

اگرفرهنگ نقددرجامعه ما جابیافتد بی شک بهانه شکوفایی خواهد گردید
ولی متاسفانه بسیاری فرق نقد (بررسی وارزش گذاری) رابا ایرادگبری وکوچک شماری وتوهین رانمی دانند

یاسی

سلام
می خواستم بدنم وبلاگ ها رو برای نقد و بررسی چه جوری انتخاب می کنید؟

*** اول پست توضیح دادم.

 

 

با تشکر از توجه شما


 نمی دونم این فاصله های عجیب بین خطوط چرا بوجود اومدن!!!

از بین هم نمی رن !

 


 

New Member***FARZAD

سلام.

فرزاد هستم.از امروز عضو این وبلاگ قشنگ شدم....امیدوارم بتونم در جهت اهداف این وبلاگ و دوستان کوتاه و موثر باشم.

بیشتر منو بشناس


.The Ancestor to Every Action Is a Thought

یه عضو جدید

به نام یگانه آفریننده عالمیان.

خداوندا , به من توانی عطا فرما تا آنچه را که می توانم , تغییر دهم

و شهامتی عطا فرما تا آنچه را که نمی توانم تغییر دهم , بپذیرم

و خردی که تفاوت بین این دو را درک نمایم . 

من محمد هستم
عضو جدید این تیم دوست داشتنی
امید وارم نقش پر رنگی در این وب داشته باشم به امید روزی که نام این گروه نقل هر مجلسی باشه
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد ...

آی کیو هایی در حد سس مایونز ـــ ساینا

آی کیوهایی در حد سس مایونز!!!؟

خوب اسم وبلاگ که جذابیت خودش را دارد ؛ قبل از اینکه وارد مطالب آن شویم  به نظر می رسه قصد نویسنده نگاه طنزآمیز ظریفی است به آدم های اطرافی که به نحوی درد دسر سازند ...آدم هایی که به نحوی شاید ساده هم باشند.....

متاسفانه من نتوانستم تمام مطالب نوشته شده را مرور کنم اما از همان مقداری که خواندم  قلم طنز و زیبای آن را درک کردم .مرور حوادث و اتفاقات جاری به زبان دگرگونه و نه ساده و عادی....

تقریبا می شه گفت وبلاگ به روز هست و نویسنده هر گاه که احساس کرده مطلبی برای گفتن دارد پست جدیدی را  ارایه کرده است .... پست ها کوتاه است و به بیننده اجازه می دهد در دنیای سرعت مطلب را خوانده و در رابطه با همان نظر بدهد چون پست هایی که بلندند بیننده با نوشتن جمله ی ( زیبا بود ) خیال خود و نویسنده را راحت می کنند و آمار وبلاگ هم حاکی ازپر بیننده بودن آن است

در مجموع وبلاگ موفقی است ... با نظر سام هم موافقم که می نویسد :

(زندگی می کند با وبلاگش و این یعنی وبلاگ .. یعنی هرروز نوشتن و زندگی را در این چهار دیواری دیجیتالی... )

از نظر نمره دادن به وبلاگ چون آدم سخت گیری هستم هنوز نمی دانم!

آی کیوهایی در حد سس مایونز - نوید

راست ش دیروز هم  وبلاگ آی کیوهایی در حد سس مایونز را خواندم ولی وقت نداشتم درباره ش بنویسم و الان هم نمی توانم جز کلی گفتن کار دیگری بکنم.

اگر بخواهم نوشته ها را به دو گروه اساسی تقسیم بکنم، کسانی که احساسی می نویسند و کسانی که از هوش شان استفاده می کنند، نویسنده این وبلاگ در گروه دوم قرار می گیرد. این جا هم نویسنده از الگوی همیشگی عاقل دیوانه نما استفاده می کند (عنوان وبلاگ هم اشاره به این موضوع دارد) و به نکاتی اشاره می کند که در زندگی روزمره مخفی مانده. بعضی از نوشته ها محتوای خاصی غیر روزمرگی ندارند ولی نویسنده توانسته با استفاده از تکنیک های داستانی آن ها را به اتفاقی ورای معمول تبدیل کند (در بعضی موارد رو دست زدن به خواننده از همان اول معلوم می شود). ممکن است که این ماجراها اتفاق نیفتاده باشند و در ذهن نویسنده خلق شده، شاید هم انگیزه ی بعضی ها صرفاً بازی زبانی بوده که در ذهن ش ایجاد شده.

هر چند که شبیه این وبلاگ می توان یافت و نمی توان گفت زبان منحصر به فردی ست ولی نویسنده دنیای منحصر به خودش را بروز می دهد. نوع نگاه نویسنده تا جایی که من نوشته هاش را خواندم بیش تر تحت تاثیر شل سیلورستاین می تواند باشد تا ابراهیم نبوی. پیچش های موضوعی، اشاره به نکته های مهم به ظاهر عادی، استفاده از جناس واژه ها و معنی یی که با لحن دیگر می تواند داشته باشد، بیش تر در کارهای سیلورستاین است. البته نوشته های این وبلاگ مانند نوشته های شل آن قدر فانتزی و خیالی نیستند. در واقع می توانم بگویم قدرت پردازش نویسنده بیش ت از آفرینش اوست. هر چند نویسنده به خوبی می تواند موضوعی به وجود بیاورد ولی از فکرش بیش تر برای پردازش استفاده می کند تا خلاقیت.

ممکن است بعضی ها با خواندن چنین نوشته هایی بگویند "خب که چی؟". این افراد در ایران زیاد هستند و به دلیل دید متفاوتِ پیام خواه (آن هم از نوع سرراست) نمی توانند با این نوشته ها ارتباط برقرار کنند. شاید این نوشته ها پیامی نداشته باشند ولی دعوتی هستند برای متفاوت دیدن و نویسنده می خواهد دنیا را به شیوه یی جدید (البته خیلی ها به این سبک کار می کنند و نمی توان گفت منحصر به فرد) به ما نشان بدهد. به تر است دست مان را در دست ش بگذاریم و باهاش جلو برویم. فکر نکنم وقتی برگردیم احساس کنیم که ضرر کرده­ یم.

پ.ن. راست ش با نمره دادن مخالف شده م و از این به بعد نمره نمی دهم. از نوشته م معلوم ست که نوشته ها در نظر من چه ارزشی دارند. اگر خواستید جای من هم نمره بدهید.

پ.پ.ن. فعلاً کسی بحث absurd بودن این نوشته ها را نکرده و برای این که خدای ناکرده! بحث باز نشود همین جا باید بگویم که ممکن است نوشته های ما شبیه نوشته های غربی باشد و حتی مولفه های مشترک داشته باشد ولی نمی توان گفت که همان سبک است. بحث واقعاً مفصلی دارد. وقت م تمام شده.

 

این یعنی وبلاگ ...(آی کیوهایی در حد سس مایونز ) - سام

آی کیو هایی در حد سس مایونز !

دوستش داشتم ... نه به عنوان کسی که ۱۳- ۱۴ سال است که دارم می نویسم ... بلکه فقط به عنوان یک خواننده و یک بازدید کننده .... هر چیزی که صداقت داشته باشد و از ته دل باشد زیباست حتی اگر رکیک ترین فحشهای عالم را در آن بنویسی .... تقریبا بروز می نویسد نه کاری به سیاست دارد و نه از ورزش و اجتماع گلایه می کند .... زندگی می کند با وبلاگش و این یعنی وبلاگ .. یعنی هرروز نوشتن و زندگی را در این چهار دیواری دیجیتالی اوردن .... بر عکس ما که در وبلاگمان همه چیز می نویسم جز از خودمان ... از خود خودمان .... اینجوری بگویم بهتر است ...

۱-من نمی دانم منظور خاطره از نمره دادن چیست اما اگر به من است من نمره ۲۰ می دهم به این جوان خوش ذوق که بعض از پستهایش مرا عجیب یاد رفیق و استاد دیروز خودم ابراهیم نبوی می انداخت که او نیز طنز می کرد همه چیز و همه کس را ......

۲-نوع نوشتنش و طرز بیانش خوب است .... و تکلیف همه را با وبلاگش مشخص می کند ...

۳- قالبی دیوانه وار دارد مانند نوشته ایش که آدمی را به پرتگاه بی خیالی می برد

۴- بروز می نویسد .... هر موقع که وقت کند و یاد بهتر است بگویم حال قلمی کردن این خطوط را داشته باشد

 

در کل دوستش داشتم ... ساده و بی خط بود پنجره گرم خانه اش

آی کیو هایی در حد سس مایونز !

آی کیو هایی در حد سس مایونز ! (کلیک کنید)

 

وبلاگ بعدی برای بررسی که شما انتخاب کردید وبلاگیه با عنوان :

آی کیو هایی در حد سس مایونز !

نویسنده ی این وبلاگ خودش رو دانشجو نما معرفی کرده

این وبلاگ از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرده

وتا امروز به  تعداد ۲۴۳۰۸ بازدید داشته

 

به عنوان یک نمونه از پستهای ارائه شده در این وبلاگ می شه به مورد زیر اشاره کرد :

" تقدیر " نامه ...

پدر عزیز

از اینکه در این چند روزی که ما در مسافرت بودیم شما در خانه ماندید٬

و تنها به ترکاندن آشپزخانه٬ اتاق٬ میز کامپیوتر و زدن دوشاخی تلفن و مودم کامپیوتر در پریز برق بسنده کردید از شما کمال تشکر و قدردانی را داریم .

مطمئن باشید که دفعه بعد به زور هم که شده شما را با خودتان در خانه تنها نخواهیم گذاشت.

با تشکر

جمعی از اهالی خانه !!

 

از همین امروز بررسی این وبلاگ شروع می شه

از شما دوستان عزیز دعوت می کنیم از این وبلاگ بازدید کنید

و برای موارد زیر امتیازی از ۰تا ۱۰ منظور نمایید :

۱. نوع نگارش ( طرز بیان نویسنده و مناسبتش با موضوع وبلاگ)

۲. قالب ( زیبایی و ارتباط با موضوع وبلاگ )

۳. فعال بودن ( به روز کردن به موقع و مرتب و جذب مخاطب )

۴. حال و هوای کلی وبلاگ ( امتیاز کلی که شما به وبلاگ میدین‌ )

 

با تشکر از مدیر این وبلاگ

و تمامی مدیرانی که وبلاگ خود را برای بررسی به ما سپرده اند

در موقعیت های بعدی وبلاگ شما هم نقد خواهد شد

 

منتظر شما هستیم


۱. چرا اعضا وبلاگی رو برای نقد انتخاب نکردند؟

۲. از بین وبلاگهای مورد نظر در پست ۱۷ مهر وبلاگهای دندان یک آدم مرده و سرخ

   یک رای کمتر از نارسیس و آی کیو هایی در حد سس مایونز داشتند که در آینده

   هر یک موضوع بررسی ما خواهند بود .

 

 

ساینا

الهی
توفیقم ده که بیش از طلب همدردی ، همدردی کنم
                    بیش از آنکه مرا بفهمند ، دیگران را درک کنم
                                    بیش از آنکه دوستم بدارند ، دوست بدارم
زیرا ....!!؟
در عطا کردن است که می ستانیم
            در بخشیدن است که بخشیده می شویم
                            و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.
ساینا هستم
عضو جدید این گروه صمیمی و دوست داشتنی و سعی میکنم در جهت اهداف گروه فعالیت مثمر ثمری داشته باشم....
 

انتخاب با شماست (۱) !

وبلاگ بعدی برای بررسی رو شما انتخاب می کنید

سرخ

 

نارسیس

 

دندون یک آدم مرده

 

آی کیو هایی در حد سس مایونز

 

ازین به بعد به همین روش وبلاگ ها رو انتخاب می کنیم

به وبلاگهای بالا سر بزنید و برای ما بنویسید

 کدوم وبلاگ موضوع بررسی بعدی ما باشه

اگه وبلاگ دیگه ای رو هم در نظر دارید ما منتظر پیشنهاد شما هستیم

 

با تشکر