دندون یک آدم مرده !

سلام به همه

امروز بعد از حدود ۳۳ نظر وبلاگ مورد بحث بعدی انتخاب شد

اما قبلش بگم که رای دوستانی که از خودشون فقط یک اسم برای ما گذاشته بودند نیم رای محاسبه شد و سایرین که اسم وبلاگ خودشون رو هم نوشته بودند ۱ رای کامل داشتند.

نتیجه :

         دندون یک آدم مرده     حدودآ    ۲۶٪

         حرفهای ته دل           حدودآ    ۲۰٪

         سرخ                       حدودآ    ۲۰٪

        عروسک بی تربیت      حدودآ     ۱۳٪  

        نارسیس                  حدودآ      ۱۳٪

        T.N.T                      حدودآ        ۸٪

مدیران وبلاگها می تونن با معرفی این وبلاگ به دوستانشون تعداد رای های خودشون رو بالا ببرند

البته وبلاگ مورد بحث این هفته ( یا شاید هم بیشتر ! ) انتخاب شده

با نظرات خود شما

امیدوارم با شرکت در این نقد و بررسی ٬ بحث رو جذابتر کنید.

یکی از دوستان نظر جالبی داشتند :

MARKZ

به نظر من شما یک قسمت در وبلاگتون کم دارین و اون هم جوابیه مدیر اون وبلاگ به نقد شماست!

*** منم فکر می کنم ایده ی جالبیه و ازت ممنونم واسه این پیشنهادت

       چیزی که فعلآ به ذهنم رسیده اینه :

       هر وبلاگی که نقد می شه پس از اتمام بررسی

       می تونه جوابیه ای در وبلاگ خودش بنویسه

       و ما لینک ثابت اون پستش رو در وبلاگ قرار می دیم .

      تا دوستان برای خوندن جوابیه به وبلاگ خود اون شخص مراجعه کنند

     البته امیدوارم این برداشت نشه که اینجا دادگاهه

     و وبلاگ مورد بحث باید از خودش دفاع کنه!!!!

     منظور ما از این کار شنیدن حرفهاییست که شاید مدیر وبلاگ مورد بحث

     در خصوص نقد خودش داشته باشه و بخواد که منتقدینش اونو بخونند.


دندون یک آدم مرده!

 

 

این وبلاگ که کار خودشو از تاریخ  ۲۰۰۵/۲۱/۳

با پشتیبانی بلاگفا آغاز کرده تا این لحظه تعداد ۶۸۳۲۶ بار بازدید داشته

نویسنده خودش رو  ارنستو دانشجوی دکترا معرفی کرده.

در آرشیو موضوع بندی این وبلاگ موضوعات زیر به چشم می خوره :

شخصی / متفرقجات / دانشگاه / می نی مال / بلند

این وبلاگ هیچ قسمتی رو برای نظرات بازدید کننده هاش منظور نکرده !

 

پستی انتخابی از این وبلاگ : 

چه به سر برسیم و چه نرسیم،

ته قصه ها را جور دیگری باید نوشت

نشون به اون نشون که

 تا حالا کلاغی که

 راه خونه شو گم کرده باشه

دیدی؟

 

چیزایی که من نوشتم گزارشی ظاهری بود

 برای ایجاد زمینه ای ذهنی از این وبلاگ

حالا نوبت شماست

از این وبلاگ بازدید کنید و نقد یا نظر خودتون رو راجع به اون بنویسید.

 

با تشکر از همکاری صمیمانه ی شما

بحث تازه ی خودمون رو آغاز می کنیم.

 

نظرات 16 + ارسال نظر
هیوا پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.ariyanet.blogsky.com

سلام . من تعجب می کنم وبلاگی مثل دندون یک آدم مرده که تقریبا چیزی برای عرضه کردن نداره در رای گیری شما برای نقد شدن رای میاره ولی وبلاگ حرف های ته دل که قابل تامل تره رای نمیاره !
و اصلا حواستون به این نکته هست که باید وبلاگ هایی نقد بشن که اساسا حرفی برای گفتن ٬ دردی برای شنفتن و نکته ای برای برداشتن داشته باشند تا صلاحیت نقد شدن رو داشته باشند ؟
من می گم حیفه ٬ حالا که شما این ابتکار قشنگو به خرج دادید حداقل خوب ادامه اش بدید .
ناراحت که نشدید؟
راستی منتقد هایی که شما برای این کار انتخاب کردید صلاحیت نقد کردن رو دارند ؟ امیدوارم به دل نگیرید و جواب خوبی برای من داشته باشید .

خاطره پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ب.ظ

پاسخ به هیوا :

1- این نظر شماست راجع به وبلاگ دندون یک آدم مرده!
نظر من این نیس و برای شنیدن نظرات دیگران هم می تونین باز هم به این وبلاگ سر بزنید

2- بین اعضای نقد و بررسی 2-3 نفر نقد های خیلی جالبی می نویسند و واقعآ نقد می نویسند
اما نقد عمومی یعنی همین! 2-3 نقد حرفه ای و تعدادی نقد از دیدگاه های عمومی


ما منتظر منتقدین حرفه ای بیشتری هستیم
اما در انتظار اونها فعالیت خودمون رو تعطیل نمی کنیم
چراکه فعالیت ما می تونه راهی باشه برای پیدا کردن منتقدین حرفه ای

و ما بی صبرانه منتظر این افرادیم
و از نقد های اونها استقبال خواهیم کرد

مرجان پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:39 ب.ظ http://myn.blogsky.com

سخنی با هیوا : وقتی عنوان این وبلاگ « نقد و بررسی وبلاگها» است یعنی اینکه تصمیم داره به همه وبلاگها نظری بندازه ، نقد کنه ولو در یک یا دو جمله ... قرار هم نیست منتقدین حرفه ای دنیا بیان توی این وبلاگ و میزگرد تشکیل بدن ... چندتا دوست دور هم جمع شدن و روی وبلاگهای دوستاشون بحث میکنن

خوشحالم که بالاخره وبلاگ بعدی واسه نقد انتخاب شد .. منتظریم :)

محمد معروف نژاد پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:11 ب.ظ

اینجارو خیلی اتفاقی پیدا کردم.من وب ارنستو رو تقریبا؛ سه ساله که میخونم و نوشته های اینجور وبها مثل استامینوفن و چلچله رو دنبال میکنم.در ضمن از وبهایی که روزنوشت هستند و از اتفاقات دانشگاه و روزگار و احمدی نژاد مینویسند حالم به هم میخوره چون هیچ خلاقیتی ندارند.اینو برای هیوا مینویسم تا منظورش از : حرف برای گفتن؛ رو بهتر معلوم کنه.ارنستو نوشته های بلند خوبی داره.و اینکه نظرات سیاسی اجتماعیشو با زبون خاص خودش بیان میکنه ربطی به داشتن یا نداشتن حرفی برای گفتن نداره.بهتره همه ی نوشته هاش یا مثلا؛ یه پستی مثل این رو چند بار بخونی تا شاید چیزی متوجه بشی.:
برادر خودت هم قاطی کردی کی به کی شد
از چپ اندیشان سوسولگرا و راست اندیشان اصولگرا،
محافظه کاران اصلاح طلب و چپهای راستگرا،
اصلاح طلبان محافظه کار و راستهای چپگرا،
سنتی های مدرن و مدرنیستهای متحجر،
گمونم اینچنین بود برادر
مرده ها همه یک اسم دارند ...

سرخ پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:22 ب.ظ http://www.sorkh.blogsky.com

خوشحال شدم وقتی دیدم منو با عنوان خطاب همراه کردید.
امیدوارم واقعا همراه باشم و این فقط یه عنوان نباشه.

خب حالا وبلاگ دندون یک آدم مرده .

به نظر من ابتدا که با قالب سیاه اون مواجه می شیم خیلی شاید جذاب نباشه . اما عناوین و پس زمینه ی ملایم سبز کمرمگ فسفری رو با قرمز تیره به شخصه خیلی می پسندم.
قالب طراحی ساده و سنگینی داره و میشه توقع داشت که یک چنین آدمی نباید خیلی حرف بزنه و حرفهای بی خود هم نمی زنه احتمالن.

قسمت پایین لینک ها که شعله ور شده آدم رو ترغیب می کنه به اون لینک های پخته شده ی بالا هم یه لبی بزنه.

و وقتی توی پست هاش از زیپ و دکمه ی روح حرف میزنه تصویر بسیار جذابی توی ذهن آدم ایجاد میکنه.

این وبلاگ از ۲۰ نمره ی ۱۹ رو میگیره. البته می شد بیست هم داد. اما به قول بعضی از استادامون بیست مال خداست.

ولی ۱۹ اش خیلی بیشتر از بیست می ارزه.


----------
منم با یه دل پر خون آپ کردم.
بیا

همین!

MARKZ پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:33 ب.ظ

من با اجازتون پروفایل اعضاتون رو خوندم.این پست هم اجازه بدین کامل بخونم و وبلاگ مورد نظر هم مطالعه کنم.
ایمیل من:
tanhabatobodan@yahoo.com
این ایمیلی هست که من معمولا باهاش آن میشم

MARKZ پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:23 ب.ظ http://www.thiefyourheart.blogfa.com

سلام!اول تشکر از هیوا بابت لطفی که به وبلاگ ما دارن!در مورد منتقدین هم اول باید ببینیم واقعا وبلاگ های ما هم در چه حدی هستند؟خودمان حرفه ای هستیم؟به نظر من بهترین منتقد برای وبلاگ های ما جوان ها خودمان هستیم! چون به نظر من بعد چهارم -زمان- در پست های یکدیگر را بهتر می فهمیم!به عبارتی ساده تر همه به نوعی حرفی واحد را می زنیم و شاید به نوعی هدف همه ما زیباتر کردن فردای دنیاست!
در مجموع هیوا خانم!‌ما رو دست کم نگیر...!
من وبلاگ دندون یک آدم مرده ! را به صورت رندوم مطالعه کردم.منظورم در قسمت آرشیوش است.نقدی که سرخ و محمد نوشته بودند رو خوندم و برام جالب بود.اول اینکه در این وبلاگ در اکثر پست ها نظر سنجی غیر فعال است اما گاهی هم فعال است.تعداد نظرات هم معمولا بالاست. شاید دلیل این کار با توجه به کوتاهی اکثر پست ها جمع شدن نظرات در یک جا است.
در مورد قالب وبلاگ :
به نظر من این قالب یه کم آدم رو عصبی میکنه.قرمز زیاد به کار رفته...با توجه به عنوان وبلاگ بهتر بود از رنگ های سرد مثل خاکستری و آبی استفاده می شد.دلیل انتخاب این نام هم برای وبلاگ در پستی ذکر شده بود که جالب بود.
اما در مورد سبک نوشتن ایشون:
برای خوندن پست های ایشون باید یه سری پیش دانستنی هایی را داشت.بعضی از پست ها خیلی سنگینه در حالی که کوتاهه... در ضمن در خیلی از پست ها طنز به معنای واقعی اش نهفته است...به عنوان مثال:
شماها گول خورده اید، اینکه سمبل صلح را کبوتر گذاشته اند
یعنی نباید روی زمین دنبالش گشت.
در مجموع خواندن وبلاگ ایشون سخت است و مخاطبین خاصی رو می طلبد.
پشت این نوشته ها باید شخصیت جالبی نهفته باشه!در ضمن آگاهی خوبی هم نسبت به شرایط حاکم دارند.
از عکس خیلی کم استفاده کردن یک عکسی که من دیدم برام جالب بود.صد البته عکسی که در قسمت لوگو گذاشتند فقط با قالبشون هم خونی داره تا عنوان وبلاگشون البته شاید در این مورد هم قصد خاصی داشتن. به نظر من اگه بخواهیم از دید عادی به این وبلاگ نگاه کنیم نمره قبولی نمی گیرد اما اگر با این دید که وبلاگ وبلاگی خاص است با فلسفه ای که سرخ گفت در صورت اصلاح قالب من هم ۱۸.۷۵ رو مناسب می دونم ...
و در آخر من هم مثل یقیه منتظر شنیدن نقد هیوا در مورد این وبلاگ هستم.

الهه پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:21 ب.ظ http://e7sh.blogfa.com

salam.mer30 az inke sar zadid .omidvaram movafagh bashid.bye

هیوا جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.ariyanet.blogsky.com

سلام .
فکر می کنم هنوز آن قدر خوب باشم که به بدی های خودم اعتراف کنم . آن قدر قوی باشم که به ضعف هایم اعتراف کنم و آن قدر با ادب باشم که به بی ادبی هایی که ( ناخواسته و ندانسته ) می کنم معترف باشم .
۱ . از ارنستو معذرت می خواهم . چرا که کسی که مخاطبانش را به « ویلدورانت » و « رافائل مارکز » ارجاع می دهد یا پست هایی مثل « animal farm » را در کارنامه اش دارد ٬ کارش را خوب بلد است . اما هنوز بر این عقیده ام که کلیت وبلاگ ارنستو نقد نشدنی است . ( مگر این که بخواهیم در مورد چند تا از متن هایش به طور اختصاصی صحبت بکنیم . که فکر می کنم « نقد و بررسی وبلاگ ها » چنین قصدی ندارد . ) و اگر بخواهیم نقدی داشته باشیم باید بر ظاهر وبلاگ ارنستو متمرکز شویم . با این همه می خواهم به نکته جالبی اشاره کنم و آن این که وبلاگ « دندون یه آدم مرده » به مخاطب هلو نمی دهد بلکه به شما آدرس هلو را می دهد و اگر هم این کار را نکند به شما فرصت می دهد تا راجع به هلو فکر کنید .(البته در بعضی از پست ها به این شکل است و در بعضی دیگر مثل این : « چند وقته توی ذهنم / جای صورتت ضربدر قرمز میبینم /دسترسی به تو جدا" انگار /امکان پذیر نمی باشد »همه چیز در همین جا تمام می شود . )

همان طور که می بینید من با چنین نظری گفتم که وبلاگ ارنستو چیزی برای گفتن ندارد . چرا که همه چیز در بیرون از وبلاگ اتفاق می افتد . این است که اگر قرار بر نقد باشد یا باید ظاهر وبلاگ را نقد کرد یا باید شخصیت و نوع نگرش ارنستو به پیرامون خودش و همچنین عقایدی که دارد را نقد کنیم نه خود وبلاگ را . و فکر می کنم که اسم وبلاگ شما نقد وبررسی وبلاگ هاست نه نقد و بررسی شخصیت صاحب وبلاگ ها .
شاید حالا منظور مرا از این جمله فهمیده باشید : « و اصلا حواستون به این نکته هست که باید وبلاگ هایی نقد بشن که اساسا حرفی برای گفتن ٬ دردی برای شنفتن و نکته ای برای برداشتن داشته باشند تا صلاحیت نقد شدن رو داشته باشند ؟»
۲ . وقتی می گم : « راستی منتقد هایی که شما برای این کار انتخاب کردید صلاحیت نقد کردن رو دارند ؟ » یه چیزایی دیدم که می گم .
۳ .مرجان از منتقدین حرفه ای حرف می زنه در حالی که اصلا منظور من منتقد حرفه ای نیست . منتقدی با صلاحیته که « حوصله داشته باشه » . حالا من هی می خوام مثال بیارم از این نقدهایی که راجع به « آی کیو هایی در حد سس مایونز » کردید اما نمی شه . میترسم واسه خودم دشمن تراشی کنم . آخه من با شما ها رفیقم . حالا ممکنه یه جاهایی هم تفاهم نداشته باشیم .
۴ . فکر میکنم از پس محمد معروف نژاد بر نمیام . ولی شاید اگه بند ۱ همین نظرو بخونه آتیشش کمی آروم تر بشه .
۵ . خیلی برام جالب بود که یه نظر بی ارزش من اینجا رو به آتش کشید !
۶ . خلاصه قضاوت با خودتون دیگه .
۷ . قیصر می گه : وقتی که یک تفاوت ساده در حرف / کفتار را به کفتر تبدیل می کند / باید به بی تفاوتی واژه ها / و واژه های بی طرفی مثل نان دل بست / نان را / از هر طرف بخوانی نان است .( همینجوری)
۸ . شاید دعوای ما سر اینه که تعریف مشترکی از مسائلمون نداریم .
۹ . زیاد فک زدم . می رم یه سیگار چاق کنم تا شما هم بتونید یه خورده رو حرفام فکر کنید .

ساقینامه جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ق.ظ http://saghy1364.blogsky.com

سلام ممنون میشم که وبلاگ من هم نقدکنید

نقاب جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:50 ق.ظ http://foad5.blogfa.com

سلام.. به ما هم سربزنید و مارا هم بازی بدید..
ممنون

سجاد جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 ق.ظ http://www.sajadblog.blogsky.com

باسلام بله من میخواهم وبلاگم نقد شود

علی عزیزی جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:28 ب.ظ http://socialsciences.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
کار جالبی رو در پیش گرفتید.من هم از کسانی هستم که اگر نقاد نباشم پرسشگر هستم.
راستش باید بگم من مدیر ۶ وبلاگ و نویسنده یک وبلاگ گروهی و ۲ سایت ورزشی هستم و خیلی وقت ندارم.اما بعلت علاقه ای که به نقد دارم نتونستم دعوتتون رو رد کنم.شاید ه نقاد خوبی نباشم ولی بهرحال اومدم بگم اگه کاری از من برمیاد درخدمتم و حاضرم به تیمتون بپیوندم.
ایمیلمو نگذاشتم چون ایمیل های قبلیم روبعلت اینکه درج کرده بودم پراز مطالب تبلیغاتی شده و نمیخوام این یکی اینجوری بشه
اگه می خواید دعوتنامه ارسال کنید لطفا بصورات نظر خصوصی واسم ارسال کنید.
اگه متنش طولانه و در قالب نظرنمیگنجه به این آدرس(alidaei10_azizi@yahoo.com) ارسال کنید(ایمیل قبلیمه)امیدوارم وقتی بازش میکنم تبلیغات گسترده مانع دیدن دعوتنامه شما و دردسر من در پیدا کردنش نشه
موفق باشید
یاعلی

علی عزیزی جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:30 ب.ظ http://socialsciences.blogfa.com

راستی اگه دعوتنامه رو فرستادید از طریق وبلاگم بهم خبر بدید تا زودتر ایمیلمو چک کنم.

فرزاد جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:07 ب.ظ http://petti.blogsky.com

داره جالب میشه
این بحثا رو دوست دارم
وبلاگ داره جون میگیره
باور کن !!!

MARKZ جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:53 ب.ظ

من فکر می کنم حالا منظور هیوا رو بهتر فهمیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد